- 16 Haziran 2026
ÇED UYGULAMALARINDA KURUMLAR ARASI İŞ BİRLİĞİ GÜÇLENDİRİLİYOR
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğünün talebi ile Eğitim ve Yayın Dairesi Başkanlığının koordinasyonuyla düzenlenen “ÇED Uygulamaları İstişare Çalıştayı”, 16 Haziran 2026 tarihinde İller Bankası Sosyal Tesislerinde yapıldı.
Çevresel sürdürülebilirlik ve kamu yatırımlarının koordinasyonu açısından büyük önem taşıyan çalıştaya; Millî Savunma, Ulaştırma ve Altyapı, Tarım ve Orman, Enerji ve Tabii Kaynaklar, İçişleri, Kültür ve Turizm, Sanayi ve Teknoloji ile Sağlık Bakanlığı olmak üzere toplam 8 bakanlık katılım sağladı.
Çalıştayda, bakanlıklara bağlı 30 farklı kurumdan gelen 59 temsilci hazır bulundu. Katılımcılar, ÇED süreçlerinin daha etkin, hızlı ve çevre odaklı yürütülmesi adına yürütülen uygulamaları masaya yatırarak karşılıklı görüş alışverişinde bulundu. Kurumlar arası iş birliğini güçlendirmeyi hedefleyen organizasyon, yapılan istişarelerin ardından sona erdi.